Des d’aquest dijous i fins diumenge, Vic acull la segona edició de La Prèvia del Medieval, una proposta que vol reforçar el vincle entre la ciutadania i la identitat medieval de la ciutat, com a prèvia del multitudinari Mercat Medieval. El programa inclou una vintena d’activitats lúdiques i culturals, en una iniciativa que compta amb la col·laboració de diverses entitats de la ciutat. La Prèvia del Medieval també és la primera acció de la campanya de Nadal, que torna a portar per lema “Nadal amb propòsits” i que dimecres van detallar les regidores de Comerç i Serveis, Bet Piella i Ester Coma. L’arrencada es visibilitzarà aquest divendres a la tarda, just quan es faci fosc, amb l’encesa dels 400 punts de llum en carrers i places, amb l’emblemàtic avet de la plaça Major com a principal icona.
La presentació va servir per avançar algunes de les cites nadalenques destacades, del centenar de propostes que inclou la campanya. Entre les novetats, destaca l’habilitació d’un “tram tranquil” dins el recorregut de la cavalcada per a persones amb alta sensibilitat i que bona part dels patges del seguici estrenaran vestuari restaurat, de la mà del projecte Cosidor Pas a Pas, del Casal Claret. “L’encàrrec ha estat tot un repte i alhora una oportunitat”, va agrair Sara Tauste, des del Casal Claret.
Una altra de les novetats destacades serà La Fireta de la Pilarín, que se celebrarà del 15 al 17 al centre cívic Joan Triadú; o la tercera edició del mercat Ressò, aquest cop a L’Orfeó, entre el 15 de desembre i el 4 de gener. També es va avançar la renovació del model de l’històric Saló de la Infància, a partir d’aquesta edició estès per tota la ciutat i només es mantindrà dins el recinte firal les activitats esportives. I es va anunciar l’arribada a la plaça Major, el dia 31 al migdia, d’un Home dels Nassos; i el dia abans una comitiva de patges plantarà el Fanalet de la Ciutat.