Si posem la nostra mà sobre una superfície molt calenta fins al punt de cremar-nos, un minut pot arribar a semblar-nos una eternitat, mentre que si estem amb una persona a la qual estimem, el mateix lapse de temps ens semblarà molt curt; algú va dir això en forma de cita, i encara que l’he escoltat atribuïda a Albert Einstein, pare de la teoria de la relativitat, ara mateix no m’atreviria a afirmar que la frase és seva.
En qualsevol cas, en un únic minut, en la xarxa global d’Internet passen moltes, moltíssimes coses, tantes, que són impossibles de quantificar… o gairebé, perquè l’especialista en mitjans socials Lori Lewis ha publicat un diagrama sobre què passa a la xarxa durant exactament aquest lapse de temps.
En aquest diagrama, realitzat conjuntament amb un altre emprenedor anomenat Chadd, plasma dades curioses com, per exemple, que durant un minut en tota internet es transmet la no-res menyspreable xifra de 197,6 milions (sí, has llegit bé, milions) de missatges de correu electrònic.
El correu electrònic guanya encara a la missatgeria instantània, probablement per l’ús d’aquest veterà mitjà per a tasques professionals i la seva universalitat, ja que el conjunt de sistemes de missatgeria instantània (com WhatsApp o Messenger) només arriben als 69 milions de missatges enviats.
Un servei tan veterà com els SMS, i del qual s’ha anunciat múltiples vegades la seva mort, encara genera 21 milions de missatges per minut (encara que podríem considerar-ho fora d’internet per la seva naturalesa tècnica). La universalitat d’aquest servei, que permet arribar tant a telèfons intel·ligents com a telèfons convencionals.
Més curiositats: cada minut es fan un parell de milions de swipes a Tinder, l’app per lligar per excel·lència, es descarreguen més de 414.000 apps de les principals botigues d’aplicacions (App Store i Google Play), es creen 3,4 milions de snaps (Snapchat) i es comparteixen 695.000 stories a Instagram.
Pel que fa a les vendes, en un minut es genera un volum de despesa d’1,6 milions de dòlars en línia, i són enviats 932 dispositius d’assistents intel·ligents d’àudio (Google Home/Amazon Tiro). Al mateix temps, fins a 28.000 subscriptors de Netflix estan realitzant streaming de continguts d’aquest servei.
Fins a 200.000 persones emeten almenys un tuit en aquest espai de temps, es realitzen 9.132 connexions en la xarxa social professional LinkedIn i es pugen 500 hores de contingut a YouTube (el que representa gairebé 21 dies, 3,42 anys de contingut cada hora).
Sense cap dubte, en un minut poden passar moltes coses, i aquesta és una foto més o menys aproximada del que succeeix a grans trets en una xarxa de comunicacions electròniques tan gran com és internet, que arriba a tots els racons del món.