Si hi ha un gest molt habitual entre els joves d’avui en dia quan entren a Instagram és el de prémer amb el dit als extrems dret o esquerre de la pantalla. Tot per avançar o retrocedir entre les stories, que avui en dia són la part clau a Instagram i ja estan plenament instaurades en les xarxes socials els últims anys. La lluita entre l’aplicació de fotografia de Facebook i l’aplicació xinesa de vídeos curts TikTok és aferrissada i això pot fer canviar coses.
Al codi de les darreres versions d’Instagram, ja s’hi ha pogut trobar la idea dels Vertical Stories, una forma de navegar veient històries però de forma vertical, tal com ja es fa a TikTok i que Instagram va adoptar a Reels, un apartat de l’aplicació per emular la xarxa de vídeos xinesa. Ara, però, podria portar la forma de navegar en vertical a les històries.
Un canvi per frenar la reducció d’usuaris entre Instagram i TikTok. Segons les dades més recents, Instagram té actualment 1.220 milions d’usuaris actius mentre que TikTok va escalant posicions i actualment en té 689. Al capdavant del rànquing encara s’hi manté Facebook, tot i que fa anys que s’assegura que cada cop està més en desús. Malgrat això, les xifres diuen el contrari amb 2.740 milions d’usuaris actius durant el passat gener. Per darrere seu hi ha YouTube, amb 2.291 milions, i completa el podi WhatsApp, amb 2.000 milions.
Des d’Instagram, que amb Reels volien retallar distàncies amb TikTok, reconeixen que la jugada no els ha acabat de funcionar a nivell de números i que ara se centraran a simplificar i consolidar aquestes noves eines. La navegació vertical a les històries en pot ser una.