• Compartir

‘No me toques’, d’Adina Pintilie

Joan Salvany
2 de juliol de 2019

En la difusa frontera entre la realitat i la ficció, Laura, Tomas i Christian s’aventuren a un viatge emocional que els portarà a experimentar amb la seva intimitat i sexualitat. Per a això es veuran obligats a desafiar els límits de les seves pròpies pors, mecanismes de defensa i arcaics patrons de conducta, així com els tabús i convencions socials. D’aquesta manera, aconseguiran desfer-se dels seus lligams, ser finalment lliures i aprendre a estimar els altres sense perdre’s ells mateixos pel camí.

Polèmica triomfadora del festival de Berlín 2018, on va aconseguir l’Ós d’Or a millor pel·lícula i el premi a millor òpera prima, Touch Me Not (‘No em toquis’) proposa a l’espectador desafiar les seves pròpies conviccions sobre la sexualitat humana en una pel·lícula que, entre la ficció i el documental, permet a un divers grup humà de tota mena de condicions, explorar els límits del plaer.

La seva pròpia directora, Adina Pintilie, participa també davant de les càmeres d’aquesta experiència immersiva no apta per a ments obtuses, que desconstrueix els cànons de bellesa i els expandeix a col·lectius oblidats o denigrats com els transsexuals o les persones amb discapacitat per demostrar que ningú, sigui quina sigui la seva condició, hauria de ser esclau del seu cos. Laura Benson (El doctor de la felicidad), Tómas Lemarquis (X-Men: Apocalípsis) i els activistes Grit Uhlemann i Christian Bayerlein protagonitzen aquest film que, des del cinema experimental, es converteix en un espai de reflexió i transformació d’estereotips sobre la naturalesa humana, el sexe i la capacitat de cadascú per posar-se al lloc de l’altre.

  • Compartir