• Compartir

NewNew, els fans decideixen què fer

Arnau Jaumira
27 de març de 2021

El poder del públic és cada cop més important a les xarxes socials. I encara més si es posa en el context dels influencers i creadors de contingut que publiquen o retransmeten a diferents xarxes com Twitch, Twitter o Instagram. Ara, però, el poder de la gent va una mica més enllà en una nova aplicació. Es tracta de NewNew, una forma de monetitzar les enquestes a internet.

És a dir, les típiques enquestes de “quina samarreta em poso?” o “què faig per sopar?” deixant triar entre dues opcions, ara tenen opcions per monetitzar-se. L’eslògan és molt il·lustratiu de la filosofia de l’aplicació: you ask, they decide (tu preguntes, ells decideixen). D’aquesta manera els creadors de continguts accepten ser titelles del seu públic, posant-se a les seves ordres i complint el que dicti la majoria en les enquestes que van publicant.

El funcionament, com explica la seva creadora, la californiana Courtne Smith, és similar a la borsa. Els fans poden comprar accions, que a l’aplicació són poders de vot. Per poder manar a un influencer, s’ha de pagar un mínim de 4,99 dòlars (que donen dret a un poder de vot de 5). El poder es pot incrementar fins a 499,99 dòlars, que dona un poder de vot de 1.000. Per tant, com més accions/poder de vot tinguem, més influent serà el nostre vot en la decisió final. Amb l’aplicació “podem comprar moments de la vida d’una persona”, explica Smith. Un concepte com a mínim pertorbador. L’aplicació de moment només està disponible al sistema operatiu iOS, per a telèfons iPhone.

  • Compartir