Mariola i Ramon Montañà són els amos de la botiga de roba de luxe Montañà, que fa gairebé 200 anys que està oberta a la plaça de la Porxada de Granollers
  • Compartir

Montañà, 200 anys a la moda a Granollers

22 de novembre de 2024

La botiga de roba exclusiva Montañà, a la Porxada de Granollers, es va endur dilluns una distinció de la Generalitat pels seus gairebé 200 anys d’història. En són 196, per ser més justos. Els amos de la botiga, els germans Mariola i Esteve Montañà, van participar en els Premis als Establiments Comercials Centenaris, que es van celebrar al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, on es van reconèixer 25 comerços que han sobrepassat el segle d’història.

Entre ells, es van repartir tres guardons a botigues que han superat 150 anys i tres més que en tenen més de 200. No és un premi fàcil de guanyar. Els actuals amos de la botiga l’exhibeixen amb orgull. “El secret de portar-hi tant temps és que tenim molta il·lusió per tirar-ho endavant. Com que hi hem estat sempre i ho hem viscut sempre, des que érem petits amb els nostres pares queseguim aquí”, explica Mariola Montañà.

Exterior de la botiga a l'emplaçametn actual als anys trentea del segle passat
Exterior de la botiga a l’emplaçametn actual als anys trentea del segle passat

La història de la botiga ja ve d’un avantpassat dels amos actuals, Esteve Montañà, quan el 1827, al mateix edifici, va muntar un establiment de sedes, cintes i cànem. De la seva petjada, han seguit el negoci sis generacions. Després s’hi van vendre tendals i roba a metres, fins que al segle passat els pares de Mariola i Esteve Montañà, Pere Montañà i Maria Fusté, van començar a rebre roba confeccionada d’importació: sobretot de França, Itàlia i Alemanya. “Nosaltres vam començar a venir a treballar-hi amb 18 o 20 anys i hem seguit amb la mateixa línia de negoci”, explica Mariola Montañà.

Anunci de la botiga de 1930
Anunci de la botiga de 1930

L’establiment segueix viu, malgrat que encara hi ha menys botigues com la seva i més cadenes que venen roba a baix cost. Ells, això sí, se’n diferencien: una mica d’alternativa al fast food tèxtil i una mica també apel·lant a una altra manera de portar roba: a persones que volen vestir amb teixits de qualitat, fora dels estàndards de la moda de cada moment o perquè han d’anar a un esdeveniment o a una cerimònia i volen anar d’etiqueta.

“Hi ha fast food, però també hi ha gent que vol una jaqueta o uns pantalons que saben que mai els fallaran”, diu Ramon Montañà. “Hi ha clientes que em diuen que és barat el que compren aquí. Potser al moment de pagar no ho és, però al cap dels anys, sí que ho és, perquè la roba els dura nova molt de temps”, admet Mariola Montañà.

Imatge de la botiga al 1971
Imatge de la botiga al 1971

Els propietaris de la botiga diuen que part de la seva essència continua sent la fidelització o les ganes dels clients de rebre un tracte més personalitzat. “És molt diferent la implicació que tenim nosaltres amb la ciutat que aquestes cadenes que ara hi són i demà ja no”, diu Ramon Montañà. Ells, de moment, hi són. Els seus fills, això sí, encara no han decidit si seguiran amb el negoci.

  • Compartir