• Compartir

Les empreses aposten pel màrqueting online

Montaweb
3 de març de 2017

Avui en dia la gent ha traslladat la conversa a les xarxes socials i sovint utilitza aquests canals per informar-se sobre els productes que vol comprar o per queixar-se en el cas que l’article que hagi adquirit no hagi satisfet les seves expectatives.

Per respondre a aquest nou fenomen, les empreses van entendre l’any passat que si volien incrementar el seu valor en l’àmbit digital havien d’incorporar a la seva plantilla perfils de treballadors qualificats o contractar els serveis d’una agència de marketing online i disseny web amb garanties d’èxit.

Aquesta és una de les principals conclusions que es pot extreure de l’informe anual, “Baròmetre anual”, de l’escola ISDI. El document explica que el darrer any 2016 les empreses van anar un pas més enllà en la seva estratègia de transformació digital i van augmentar la seva presència en el món online, a través de la creació de canals propis a les xarxes socials i del disseny de webs corporatives.

No obstant això, tot i que l’informe conclou que cada vegada hi ha més empreses que entenen que una estratègia en el món digital és bàsica, encara hi ha molta feina per fer en aquest àmbit.

I és que, segons dades del document d’ISDI, mentre pràcticament el 94,9% de les empreses estudiades tenen presència a les xarxes socials, encara són moltes (30,5%) les que no li treuen tot el suc que li podrien extreure si comptessin amb una bona estratègia de màrqueting online.

A més a més, les webs de les empreses analitzades per ISDI encara tenen serioses deficiències de disseny web. En aquest sentit, convé destacar que només el 8,5% de les empreses té una web mòbil, que una quarta part dels e-commerce no té buscador intern, que només el 33,3% ofereix la possibilitat de comprar sense haver de registrar-se o que el 54,2% de les webs només està en un únic idioma, entre d’altres qüestions.

Segons l’informe, tot i que l’any 2016 va actuar com a despertador de moltes empreses en el terreny digital, encara els cal treballar diàriament l’estratègia digital per aconseguir tenir èxit a la xarxa.

  • Compartir