• Compartir

La vida confinada augmenta les vendes d’ordinadors

Tecnonews
23 de desembre de 2020

El més habitual fa anys és que en qualsevol domicili hi hagués diversos ordinadors: un de sobretaula i un o dos portàtils per als pares, i un de sobretaula per als nens, per exemple, o fins i tot un per a cada fill.
Des del 2011, la tendència és que algun o alguns d’aquests equips siguin substituïts per una tauleta o, fins i tot, pel telèfon intel·ligent, aparells que cada vegada guanyen major potència i funcionalitats. I, malgrat que no s’ha imposat encara, la idea de futur és que el nostre telèfon intel·ligent sigui també el nostre ordinador gràcies a la convergència de dispositius i un entorn gràfic que s’adapta a una pantalla externa de major grandària.
Això últim ja existeix avui dia, ho han fet Samsung i Huawei entre altres, però encara no convenç els usuaris finals. De moment, doncs, la millor eina per treballar còmodament és un ordinador, bé sigui de sobretaula o un portàtil.

I com que el confinament que, en major o menor mesura, tots els països han hagut de patir, ha portat a la necessitat de passar a teletreball molts llocs que fins ara eren presencials, han crescut les vendes d’ordinadors.
Així ho podem constatar gràcies a l’article publicat pel rotatiu South China Morning Post, en el qual expliquen que els enviaments dels fabricants de PC a les botigues creixeran el 14,6% interanual. La renovació d’equips antics, o la compra d’equips que fins ara no tenien un lloc en la llar per poder afrontar aquest teletreball, motivaran principalment aquest creixement. També l’educació aporta el seu granet de sorra

No només la força de treball que ha de treballar a distància des dels seus domicilis ha impulsat la venda d’ordinadors. També els qui es preparen per entrar a formar part d’aquesta força de treball i per a la vida en general, els estudiants, també han necessitat més equips informàtics per poder seguir les classes a distància.

Les marques més beneficiades per aquesta tendència són Apple, amb un increment en les seves vendes del 38,9%, Acer amb el 29,3%, Lenovo amb l’11,3%, i HP amb l’11,2%.

  • Compartir