• Compartir

Jugant entre el ferro i l’aigua

15 de març de 2024

A la gimcana digital de “L’aigua, el ferro i l’or de Campdevànol”, operativa des del mes d’octubre, el consistori hi ha sumat “L’última dona d’aigua del Torrent de la Cabana”. Per jugar-hi només es necessita un dispositiu mòbil i ganes de caminar i d’aprendre tot resolent una sèrie de preguntes.

A l’inici de cadascuna de les dues rutes, una al Molí Gros del centre del poble i l’altra a l’aparcament de la Font del Querol, hi ha un plafó amb un codi QR que s’ha d’escanejar per iniciar l’activitat, sense la necessitat de descarregar una aplicació o donar dades personals.

En el cas de la ruta urbana, que es pot fer en una hora, els usuaris hauran de resoldre 12 enigmes i recórrer 1,2 quilòmetres. Per exemple, el primer enigma del Molí Gros demana “quin material es necessita per fer la farina”, detallava aquest dimarts durant la presentació la tècnica de Turisme, Laura Basagaña. Són preguntes assequibles perquè la gent no se’n cansi i, a més, hi ha pistes en cas d’encallar-se.

La gimcana ha tingut vuitanta usuaris (més de 250 persones) des de la seva estrena a la Biennal del Metall, en què van jugar-hi una trentena de nens. Ramon Martí, de l’empresa Gymkana Digital Turística, apuntava durant la presentació que el 98% de les ressenyes eren de cinc estrelles i tenien comentaris de gent “que s’ho havia passat molt bé”.

La novetat és la gimcana que visitarà els gorgs del Torrent de la Cabana, que constarà de 13 enigmes repartits en cinc quilòmetres i que es podrà fer en dues hores. L’objectiu de les dues gimcanes és potenciar la promoció del turisme, el qual “ha ser més endreçat i dirigit a famílies amb un model més amable i respectuós”, afegia l’alcalde i regidor de Turisme, Oriol Lázaro. També es pretén desestacionalitzar el turisme i crear experiències en família “mentre es coneix la història del poble de manera pedagògica i divertida”. Martín subratllava que hi ha una trama interessant entre enigma i enigma i un mapa i una descripció per anar d’un punt a l’altre. L’aplicació funciona en quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès) i el desplegament ha tingut un cost de 13.000 euros (10.000 aportats per la Diputació i la resta, fons municipals).

  • Compartir