• Compartir

El gran showman

Joan Salvany
7 de gener de 2018

Tampoc entenc perquè pel·lícules d’espectacles d’il·lusió o màgia hagin de portar-se al cine, on la màgia és una altra. No crec que els afavoreixin, sinó al contrari, creen un déjà-vu que resta espectadors. I així trobem al camí dels funambulistes aquest film de confeti i il·luminació de Michael Gracey. Moralista, amb una figura de dibuix animat, sense ombres personals i quasi elevat als altars del miracle. La història de Phineas Taylor Barnum va crear un espectacle de circ únic: familiar, entretingut, blanc, infantil i dickensià. Amb tota la tècnica d’una gran producció, la música sembla naufragar amb les deixalles sobrants de La La Land.

El que havia de ser un magnífic musical dels anys 60 i 70 s’ha quedat en una obra teatral del Village. Malgrat el to magníficament aconseguit d’olor antiga, el guió de Bill Condo tampoc és un biopic de l’innovador artista. Hugh Jackman és l’afortunat presentador de l’espectacle a cortines obertes, que llueix com els focus, les teles i els colors, i aprofita la funció pel seu lluïment personal. Una obra prima amb una immensa producció darrera, però sense creativitat, que no es pot comprar.

“Un relat sobre la importància de lluitar pels somnis, el valor de ser diferent i tenir una família, sigui de sang o per elecció”

Als Estats Units del segle XIX, Phineas Taylor Barnum porta una vida humil amb la seva dona i les seves filles. Després de perdre la feina per la fallida de l’empresa on treballa, Phineas està decidit a donar a la seva família el futur que sempre els va prometre. Per això, s’embarcarà en una empresa increïble: crear un show circense com mai s’ha vist abans, que convertirà a aquells que la societat sempre ha repudiat en artistes i estrelles del que es coneixerà com l’espectacle més gran de la Terra. Després d’anys perseguint aquest projecte, el nominat a l’oscar Hugh Jackman (Logan) i el director novell Michael Gracey aconseguiran portar a la gran pantalla la inspiradora història del pare del show business i exemple paradigmàtic de l’anomenat somni americà.

La pel·lícula, explicada a través de números musicals, se centra en l’ascens de Barnum des dels seus orígens humils, vivint en la més absoluta pobresa, fins que es va convertir, amb esforç i sacrifici, en un empresari multimilionari que va revolucionar la indústria de l’entreteniment de masses. El film homenatja l’esperit trencador i desmesurat de Barnum amb coreografies i cançons pop, sota les quals es desenvolupa un relat sobre la importància de lluitar pels somnis, el valor de ser diferent i tenir una família, sigui de sang o per elecció, que serveixi de suport en els moments més difícils.

Al costat de Jackman, completen el repartiment principal la candidata a quatre premis de l’Acadèmia, Michelle Williams (Manchester frente al mar), Zac Efron (Baywatch: Los vigilantes de la playa), Rebecca Ferguson (El muñeco de nieve) i l’actiu i cantant Zendaya, que interpreta amb Efron els millors números de la pel·lícula.

 

Podeu consultar totes les crítiques de les estrenes de la setmana aquí.

  • Compartir