• Compartir

‘El diablo a todas horas’, d’Antonio Campos

Joan Salvany
14 d'octubre de 2020

Els nord-americans que vegin el film deduiran que el millor és no tornar del Vietnam. La religió, els santons, els xèrifs, les venjances i les ofrenes a diversos déus d’al·lucinats que es creuen deus o rectors, que usen el silenci de Déu per seduir sense màcula púbers joves que per escoltar millor el senyor han d’estar despullades al cotxe del ministre.

El pitjor és quan els feligresos del diumenge s’atribueixen també els poders de sacrificar i ressuscitar. I aquesta bogeria la paguen de la mateixa manera tant l’esposa com el gos. Sí que reconec que interessa veure com acaba la roda de 20 anys d’assassinats amb Tom Holland, Ohio del Vietnam o el pastor Robert Mattisson, que no poden aixecar el pesat guió, encara que humorístic, de la novel·la de Donald Roy Pollock. Maten per una fotografia, per plaer, per justícia, per abnegació sacrosanta i altres causes. Tot en una ambientació feixuga de la que anomenem l’Amèrica profunda (Ohio), on els pobles s’embranquen en una lluita de sacrificis, violència, redempció, sexe i oració. Una empanada on el millor és fugir-ne.

Es veuen embolicats en aquest maremàgnum Bill Skarsgard, Mia Wasikowska, Jason Clarke, Sebastian Stan, Riley Keough, Haley Bennett, Mia Goth, Elliza Scannien i Tracy Letts. Un gòtic reverent creua dues generacions de famílies de poblacions veïnes en el crim de la venjança i l’odi que la narració de Pollock deixa sense cap explicació com no sigui enllaçar el sonor obscur.

  • Compartir