• Compartir

Blackwood/Down a dark hall

Joan Salvany
17 d'agost de 2018

Segons Rodrigo Cortés, les possessions van en contra de la reflexió i frega la investigació policial o detectivesca amb la paranoia. En aquesta pel·lícula recupera el cinema dels anys 70, utilitza el terror dosificat dels esglais, molts d’ells amb la mirada i manté en tot moment la claustrofòbica interpretació de les convincents actrius. S’aparta, el realitzador gallec, del gènere de terror d’institut i el sostén en una intriga model milenium. Les joves cridades a ser grans vedets en totes les modalitats acabaran sent carn d’exorcista. Cortés ha tret els seus fantasmes del fèretre i basant-se en Lois Duncan, especialista en novel·la juvenil, fa arribar a una residència que està mig en ruïnes a cinc noies expulsades d’altres centres. Una adolescent problemàtica i quatre noies més, és obligada a traslladar-se a l’internat de Blackwood per formar part d’un programa experimental dirigit per la misteriosa Uma Thuman.

A mesura que les proves avancen, totes elles desenvolupen talents que no sabien que tenien i comencen a tenir somnis estranys, visions i llacunes de memòria. Quan la realitat i allò sobrenatural es confonen, descobriran perquè estan allà però és possible que ja sigui massa tard.

El guardonat amb un Goya Rodrigo Cortés (Luces Rojas), un dels nostres directors més internacionals, torna amb una pel·lícula rodada en anglès, que adapta la novel·la juvenil Down a Dark Hall. Com en el seu anterior treball juga amb el suspens però ho fa des d’un terror gòtic dirigit especialment al públic adolescent. La dura formació d’un grup de noies amb habilitats ocultes i el més que exigent programa d’aprenentatge a què es veuen sotmeses per una enigmàtica institutriu, es converteix alhora en una al·legoria sobre el preu del talent i els sacrificis que implica el desenvolupament.

En aquesta història sobre el salt a la maduresa on la bellesa de l’art es combina amb el terror, les protagonistes s’hauran d’enfrontar a forces obscures que no comprenen en un clima de tensió i misteri. A més d’Uma Thurman, el repartiment està compost en el paper de les noies per Anna Sophia Robb (La montaña embrujada) Rosie Day (Todos los caminos conducen a Roma) i Isabelle Fuhrman, entre altres.

  • Compartir