• Compartir

Airbus vol tenir el primer avió comercial d’hidrògen el 2035

Tecnonews
3 de desembre de 2020

El gegant Airbus continua amb la seva estratègia de reduir emissions contaminants i confia en l’hidrogen com a tecnologia clau per desenvolupar els primers avions de zero emissions del mercat comercial pel 2035. En aquest escenari, s’ha associat amb el proveïdor alemany ElringKlinger –que també navega en l’esfera dels cotxes elèctrics– per desenvolupar un sistema de propulsió de pila de combustible d’hidrogen per a avions.

Després del lliurament d’un prototip de pila de combustible i un banc de proves personalitzat aquest estiu, l’acord a llarg termini farà que ElringKlinger i Airbus treballin junts per desenvolupar i validar inicialment piles de combustible compatibles amb l’aviació en els pròxims anys. La pila de combustible compacta es basa en la tecnologia de membrana d’intercanvi de protons i converteixen l’energia química en energia elèctrica utilitzant hidrogen i oxigen. L’objectiu és que aquesta tecnologia aconsegueixi una alta densitat, i això s’aconseguirà, en teoria, gràcies a l’ús de plaques bipolars metàl·liques, així com solucions de segellament d’assemblatge de membrana-elèctrode.

El proveïdor alemany proporcionarà accés a tecnologia rellevant per a les piles de combustible d’hidrogen i els components necessaris per a les activitats de desenvolupament donada la seva experiència en el sector.

De moment Airbus està provant i investigant una àmplia gamma de configuracions i variants tecnològiques per a l’ús d’hidrogen, fins i tot en combinació amb l’ús de piles de combustible per generar energia elèctrica, tot i ser una idea que ha provat recentment al costat de Siemens i Rolls-Royce i no ha funcionat.

Davant d’aquest avanç, una vegada més la infraestructura serà decisiva, i els aeroports hauran d’estar preparats per albergar estacions de proveïment de carburant i una infraestructura solvent per al seu transport.

  • Compartir