Els amants dels jocs de taula tradicionals o de construcció singulars tenen cita obligada dissabte a Tona. El poble es tornarà a convertir, per un dia, en un gran tauler dedicat a l’entreteniment de la mà de la Fira JocJoc, que arriba a la 23a edició.
Ara fa tres anys, l’equip de govern ja va introduir dos cops de timó al certamen, hereu de la mítica Fira de la Pesseta dels anys 80. D’una banda, la va avançar a dissabte; de l’altra, la va estendre per tot el poble, en lloc d’ancorada al pavelló. Consolidats aquests canvis –“pensem que la gent ho està agraint perquè contribueix a dinamitzar el poble”, apuntava la regidora de Promoció Econòmica, Judit Sardà–, l’Ajuntament escenifica ara una renovada aposta per la fira estrenant nova imatge. Jugant gràficament amb les tres lletres de la paraula joc, l’estudi de branding i disseny gràfic Alucina, de Seva, ha creat un “personatge dinàmic” que vol transmetre “emotivitat i empatia”, descrivia durant la presentació Ismael Latasa, un dels creatius de l’estudi. L’objectiu, contribuir a “donar visibilitat” a la fira i posicionar-la “dins del calendari de la indústria del joc”. Una marca que també entronca “amb tota la història que hi ha darrere aquesta fira”, va remarcar Sardà.
Completades les obres de la plaça Major, la fira recupera aquest espai com un dels escenaris exteriors. I ho fa, precisament, encabint-hi els emblemàtics jocs de Guixot de 8, empresa hereva de la Fira de la Pesseta. L’altre espai exterior serà un tram del carrer Antoni Figueras, on hi haurà instal·lats uns jocs gegants i les parades de venda –que enguany creixen fins a una quinzena.
La resta d’espais són interiors, amb La Canal com a “centre neuràlgic”, i la novetat de les instal·lacions de l’escola L’Era de Dalt. Cada un d’ells acull una temàtica de jocs específica. També es manté el trenet que connectarà els diferents espais, en la línia de potenciar el to “inclusiu” de la fira, amb una oferta d’espais de joc adaptats.