La mallenca Clara Roquet, l’única directora de l’Estat que competeix a Cannes, condueix amb mestratge i subtil sensibilitat el seu debut Libertad, sobre la complicada i impossible amistat de dues noies d’orígens socials diferents, Nora (Maria Morera) i Libertad (Nicolle García), durant unes vacances d’estiu a la costa.
Malauradament, la realitzadora catalana no ha pogut assistir a la presentació mundial de la seva poderosa pel·lícula. A través d’una mirada observadora, atent i punyent, Roquet retrata l’esfondrament d’un món a ulls d’una nena que desperta amargament a la vida enmig d’una adolescència convulsa. A estones, recordem La ciénaga de Lucrecia Martel i la seva atmosfera corrompuda de degradació d’una família i el seu servei domèstic en un xafogós estiu austral.
L’Alzheimer de l’àvia (Vicky Peña), amb la seva memòria esvaïda i les confusions identitàries del seu voltant, esdevé metàfora també d’aquesta descomposició familiar. El film tracta de la distància insalvable entre dos mons, dues classes socials oposades, el que separa la cuidadora i servei de neteja d’una família benestant amb la seva casa d’estiueig a la costa. I com aquesta distància social acaba adulterant i frustrant l’amistat de les dues nenes. La resta del repartiment el completen Nora Navas com a mare de la Nora, dona desorientada i perduda enmig de la deriva familiar, i un secundari David Selvas com a pare absent que quan entra en escena és per confirmar la implosió familiar que es covava feia temps. La pel·lícula s’estrenarà al setembre.
Nascuda el 1988, Roquet va ser coguionista de 10.000 km, dirigida per Carlos Marqués-Marcet. El 2015 va escriure i dirigir el curtmetratge El adiós, guanyador d’un Gaudí al millor curtmetratge. El 2017 va dirigir el curtmetratge Les bones nenes.